طرح جابر ابن حیان

طرح جابر این حیان از موضوعات بسیار داغ و پر طرفدار در تمامی مقاصع تحصلی اعم از دوره ابتدایی تا دوره دبیرستان و متوسطه مورد اهمیت فراوان است . از این رو تیم آموزشی ما اقدام به تهیه و توزیع انواع فایل ها و نمونه طرح های جابر ابن حیان نموده است .  طرح جابرابن‌ حیان عنوان نمونه طرحهایی است که در این سالها به شدت  در آموزش و پرورش کلیه استانها رونق گرفته است و در کلیه  پایه‌های تحصیلی اعم از پایه  اول ابتدایی  تا ششم ابتدایی در حال برگزاری می باشد . سایت فروش آنلاین انواع نمونه طرح جابر صدها نمونه‌ طرح آماده از طرح‌جابر ابن‌ حیان را در اختیار معلمان و دانش آموزان قرار خواهد داد  به امید روزی که بتوانیم در کنار شما عزیزان با موفقیت به این را پیش بریم . .

مشاهده فایل ها

طرح جابر

طرح جابر ابن حیان (اول تا ششم ابتدایی ) در زمینه مختلف

نوع تحقیق و نوع نتیجه هایی که شما جمع آوری می کنید بسته به حیطه تحقیقاتی شما دارد:

  • در موضوعات علمی، تکنولوژیکی، مهندسی و ریاضیاتی، (STEM)، بر روی طراحی تجربیات، قبل از ثبت و تحلیل خروجی هایشان متمرکز می شوید. این موضوع معمولا به معنی جمع آوری و مدیریت پایگاه داده های پیچیده عددی است.
  • در موضوعات مربوط به علوم اجتماعی، شما بیشتر بر روی طراحی نظرسنجی و یا جمع آوری مطالعات موردی متمرکز می شوید. این ها داده های کیفیتی و کمیتی تولید می کنند؛ بسته به طبیعت کار شما
  • در موضوعات هنر و انسان شناسی، شما معمولا داده های خام کمی دارید اما این به این معنی نیست که با اطلاعات “سخت” حقیقی کار نمی کنید. شما متن ها، منبع عا و دیگر مواد را بر اساس یک روش پذیرفته شده تحلیل می کنید .

به هر حال در هر موضوعی که دارید کار می کنید، این کار تحقیقاتی ، به عنوان بخش بزرگتری از دکتری شما به حساب می آید. شما ملاقات های منظمی را با استاد راهنمای خود خواهید داشت اما ، مدیریت روز به روز پروژه تان و پروسه آن، مسئولیت خودتان خواهد بود.

طرح جابربن حیان کلاس اول ابتدایی

نمونه هایی که در سایت گویا طرح معلمان برای طرح جابر کلاس اول آماده شده و برای دانلود در اختیار همه معلمان و دانش آموزان از سراسر میهن عزیزمان قرار گرفته است منطبق با آخرین دستورالعمل های تهیه و تدوین جشنواره جابر ابن حیان در سال تحصیلی 96-97 و سالتحصیلی 97-98 میباشند و با بکارگیری تصاویر جذاب و با وضوع بالا سعی شده است همه نیازهای مورد نظر متقاضیان پوشش داده شود .

طرح جابر ابن حیان کلاس دوم

بهترین نمونه های طرح جابر ابن حیان کلاس دوم را با گستره موضوعی متنوع و متناسب با کلاس دوم ابتدایی میتوانید در کمتر از یک دقیقه از وبسایت گویا طرح معلمان دانلود کنید.

طرح جابر ابن حیان کلاس سوم

کلاس سوم ابتدایی به نوعی نقطه عطف مقطع تحصیلات دوره ابتدایی میباشد . بطور کلی تدریس در این پایه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و شاکله فکری علمی دانش آموزان در این مقطع پیریزی میشود . گویا طرح معلمان با درک اهمیت ویژه ای که این مقطع تحصیلی داشته و دارد سعی کرده است بازه موضوعی بسیار متنوعی را برای آماده سازی طرح جابر کلاس سوم پوشش دهد تا بتوانیم کمکی هرچند اندک در بهبود پارامترهای آموزشی در مدارس برداریم.

طرح جابر چهارم ابتدایی

بهترین طرح جابر چهارم ابتدایی : همکار گرامی توجه داشته باشید از هر گروه فایل چند نمونه را در این صفحه قرار داده ایم و برای مشاهده کامل فایل های موجود در زمینه طرح جابر کلاس دوم ابتدایی به این صفحه مراجعه نمایید .

طرح جابر پنجم ابتدایی

طرح جابر کلاس پنجم ابتدایی با موضوع صوت چگونه تولید می شود ؟ همراه با دفتر کارنما و با فرمت فایل ورد و امکان ویرایش متن و تصاویر بکار رفته تقدیم میشود که تمامی همکاران و معلمان زحمت ایران عزیز و اسلامی, در این مجموعه که به عنوان نمونه در این صفحه قرار گرفته است شامل موارد زیر میباشد.

طرح جابر کلاس ششم

کلاس ششمی های عزیز اععم از همکاران گرامی و دانش آموزان بیش از 60 موضوع متنوع طرح جابر ششم ابتدایی را میتوانید در موضوعات متنوع در سایت ما پیدا کرده و دانلود کمنید . استفاده از تصاویر عالی و با وضوع بسیار بالا , ترتیب دادن آزمایشات متنوع از مشخصه های اصلی فایل های جشنواره جابر ابن حیان پایه ششم ابتدایی میباشد.

جمع آوری داده ها و نتیجه گیری طرح

در برخی از زمینه ها، معمول است که وقتی که یافته هایتان را جمع آوری می کنید؛ آن ها را بررسی می کنید و فصل هایتان را کامل می کنید؛ آن ها را بنویسید. در برخی دیگر از موارد، صبر می کنید تا زمانی که یک مجموعه کاملی از داده ها داشه باشید و بعد از آن ها نتیجه گیری می کنید.

  1. تکمیل کردن به سمت دبرستان

در مدرسه هایی که در انگلستان قرار دارند، معمول است که دانش آموزان مقطع ابتدایی تا دبیرستان  جدید را برای یک ، قبل از “ارتقای” آن ها به دانشجویان دکتری کامل، ثبت نام کنیم. این کار معمولا بعد از یک سال مطالعه تمام وقت (و یا نیمه وقت در برخی از موارد) اتفاق می افتد.

این که شما را مجبور کنند که به درجه ای “پایین تر” بروید و ثبت نام کنید؛ ممکن است به نظر عجیب به نظر برسد ولی معمولا یک بخش مهمی از یادگیری و آموزش در سطح دکتری همین بخش است:

  • شما وقتی که یک دانشجوی MPhil شدید، این توانایی را خواهید داشت که زمینه کاری خودتان را درک کنید و تحقیقاتی جدید تولید کنید.
  • وقتی که یک دانشجوی دکتری شدید، این توانایی را خواهید داشت تا به این مرحله برسید تا از مرحله قبلی جلوتر رفته و خودتان “تاثیری در دانشی داشته باشید که قبلا آن را مطالعه کرده اید. و این، یک فرد با درجه تحصیلی دکتری را می سازد.

طرح جابر ابن حیان

تغییر از زمانی اتفاق می افتد که شما از فرآیندی که در بالا ذکر شد؛ عبور کنید.

امتحان عبور از

عبور کردن از به ثبت نام در مرحله پایانی جشنواره ، معمولا شامل نوعی امتحان شفاهی –شبیه به “دفاع” است که منجر به موفقیت می شود. اما، برخلاف دفاع  کامل، عبور از معمول نیست و تنها شامل بخشی از طرح جابر شما می شود.

در بیشتر موارد، شما مقدار کمی از تحقیقاتتان را ثبت می کنید. این می تواند خلاصه ای از اولین فصل (و یا بخشی از آن) باشد و یا مروری بر ادبیات مربوطه شما باشد. همچنین ممکن است از شما درخواست شود که پروسه کار شما به طول کلی چه می باشد.

سپس، شما در کنار استاد راهنمای خود و یا فرد دیگری در دپارتمان خود می نشینید ( که این فرد با رشته شما آشنایی دارد ولی ممکن است ربطی به پروژه شما نداشته باشد). این افراد، یک فیدبکی را از کیفیت کار شما ارایه می دهند و از شما سوالاتی درباره یافته هایتان می کنند.

هدف این کار این نیست که حاصل تحقیقات شما را به گونه ای بررسی کند که تعیین کند که آیا شما آمادگی دریافت طرح جابر را دارید یا خیر؛ بلکه هدف این است که اطمینان حاصل شود که شما این کار را سر موقع انجام می دهید. مردود شدن در این امتحان، معمولا بسیار نادر است. اگر ببینند که شما به اندازه کافی در کار پیش نرفته اید و یا این که نقشه هایی مناسب برای ادامه تحقیقاتتان ندارید؛ مدرسه شما ممکن است از شما بخواهد که پروسه را مجددا تکرار کنید.

نمونه های ارائه شده طرح جابر

  1. تولید موضوعات طرح جابر

هنگامی که شما طرح جابر خود را به تایید رساندید و نتیجه های مناسب را جمع آوری کردید؛ شروع می کنید به نهایی کردن پروسه تان و آماده شدن برای نوشتن آن به طور منظم و بسیار دقیق

نمایشگاه طرح جابر ابن حیانجشنواره طرح جابر

جشنواره طرح جابر ابن حیان

جشنواره جابربن حیان ویژه دوره ابتدایی
✅همه مدارس دولتی و غیر دولتی می توانند شرکت کنند
❇پایه اول و دوم طبقه بندی
دوم و بالاتر نمایش علمی
چهارم و بالاتر آزمایش
پنجم و ششم پروژه طراحی و ساخت
✅ موضوع از درس علوم و ریاضی
✳موضوع از کتاب درسی یا بیرون کتابها متناسب توانایی بچه ها
✅جنس تابلو نمایش مقوا و یا کارتن پلاست و البته مرحله و هفته آخر پروژه تولید می شود
✅زمان انجام پروژه هفته های آخر آذر و دی ماه
✅نمایشگاه مدرسه بهمن ماه

✅گروه در پروژه علمی یک ، دو یا سه نفر
✅دانش اموزان از دو کلاس و یا پایه مختلف می توانند هم گروه شوند
✅تابلوهای نمایش و پروژه ها در عین سادگی و علمی بودن خلاقانه و کم هزینه طراحی شوند

موضوعات پیشنهادی برای جشنواره ی جابر بن حیان

آزمایشات آشپزخانه ای – مناسب ترین دما برای نگهداری شير چقدر است ؟ – آیا درجه حرارت بر سرعت رسيدگی سيب موثر است ؟ – یک چای کيسه ای پس از مصرف چقدر وزن از دست ميدهد ؟ – یک ساقه ی کرفس وقتی در آب خيسانده می شود چقدر خميدگی را تحمل می کند ؟ – چگونه می توانيم رسيدن ميوه را سرعت دهيم یا کند کنيم ؟ اگر سيب ها را جدا از هم قرار دهيم آیا سرعت رسيدن آنها کند تر می شود ؟ کدام قسمت یخچال مناسبترین جا برای ذخيره ميوه است ؟ آب داغ زودتر منجمد می شود ، یا آب سرد ؟ خاصيت ضد انجمادی نمک .چگونه مایع ظرف شویی ، لکه های روغن را پاک می کند ؟ آیا انواع مایع ظرف شویی ، اثر پاک کنندگی یکسان دارند ؟ آیا می توان با انجماد نمک را از آب جدا کرد ؟ آیا آب نمک زودتر از آب خالص تبخير می شود ؟ یک تکه یخ در آب زودتر ذوب می شود یا در هوا ؟ درجه ی شکفتگی ذرت پف فيلا . طبقه بندی و تفکيک زباله های آشپزخانه ای .نان برشته شده زودتر کپک می زند یا نان سفيد ؟ تشخيص یک تخم مرغ تازه از یک تخم مرغ مانده . تشخيص یک تخم مرغ آب پز شده از یک تخم مرغ خام . آیا مواد آلی تجزیه پذیر قابل بازیافت هستند ؟ موزهای قهوه ای . چه عاملی باعث قهوه ای شدن سيب ها می شود ؟ یک سيب چه قدر آب دارد ؟ در ميوه های خشک چه مقدار آب موجود است ؟ یک پرتقال چه قدر آب دارد ؟ پرتقال درون یخچال سریعتر می پوسد یا بيرون آن ؟ آیا نور بر سرعت رسيدگی سيب موثر است ؟ چه شرایطی رسيدگی ميوه را به تاخير می اندازد ؟ آیا همه ی ميوه ها در یخچال ماندگاری بهتری دارند ؟ کاهو درون یخچال ماندگاری بيشتری دارد یا بيرون آن ؟ رنگهای گياهی .سرعت رنگ پریده شدن لباس هایی که بارنگهای طبيعی رنگ شده اند . آیا سرعت رنگ پریدگی همه ی رنگها یکسان است ؟ کدام رنگهای شيميایی دوام بيشتری در مقابل شستشو دارند ؟ در غباری که ازخانه جمع آوری شده است چه چيزهایی وجود دارد ؟ حشرات موجود در غبار . کدام آبميوه های طبيعی حاوی بيشترین ویتامين هستند ؟ آیا حرارت ویتامين را ازبين می برد ؟ آیا نور برميزان ویتامين موجود در آبميوه موثر است ؟ کدام نوع بسته بندی از ویتامين موجود در آب پرتقال به بهترین شکل محفاظت می کند ؟ کدام نوشيدنی متداول بيشترین اسيد را دارد ؟ در آب شير چه چيزهایی وجود دارد ؟ در آب لوله کشی چه نوع باکتری هایی یافت می شود ؟ آزمایش خلوص و پاکی آب های بسته بندی شده . آزمایش کيفيت آب . آب خانه ی ما چقدر پاک و خالص است . دما چگونه بر سرعت تبخير اثر می گذارد ؟ رطوبت محيط چگونه بر سرعت تبخير اثر می گذارد ؟ سرعت باد چگونه بر سرعت تبخير اثر می گذارد ؟ تبخير چه مقدار خنکی توليد می کند ؟ آیا همه مایعات وقتی تبخير می شوند خنک می کنند ؟ پاکسازی لکه های نفتی .انجماد آب .انجماد آب ، سرعت ، نقطه آغاز شبنم و چگونگی شکل گيری آن .یخ چقدر محکم است؟ فواره هایی که از درون مجسمه ها جاری می شوند .طراحی کﻼهک دودکش با کارایی بيشتر .رفتار قطره ها روی یک صفحه ی داغ .رفتار قطره های جوهر درون آب .چه رنگهایی را در شفق قطبی می توان دید ؟ آب و سياﻻت دیگر . مایعات .آیا می توان از انرژی خورشيدی برای پاکسازی آبهای آلوده استفاده کرد ؟ آیا مقدار ماده ی حل شده در یک محلول بر سرعت تبخير آن محلول موثر است ؟ آیا نوع ماده ی حل شده در یک محلول بر سرعت تبخير آن محلول موثر است ؟ آیا کشیده یا پیچیده شدن مولکول های یک جسم جامد باعث تغییر در رنگ آن می شود ؟ شکل بدنه و دماغه ی یک هواپيما چگونه بر مقاومت و اصطکاک آن در برابر هوا اثر می گذارد ؟ طرح جابر – نمونه طرح جابر ابن حیان –

انواع نمونه طرح جابر ابن حیان

نمونه کار طرح جابر سوم ابتدائی

نمونه طرح جابر پنجم ابتدائی

نمونه کار طرح جابر بن حیان کلاس پنجم

نمونه طرح جابر ابن حیان پایه اول دبستان

آموزش طراحی و ساخت طرح جابر

نمونه طرح جابر طبقه بندی شده