مقاله پیشگیری از گرایش به دخانیات

مقالات تخصصی معلمان و دانش آموزان : اقدام پژوهی , گزارش تخصصی , تجارب برتر تربیتی و پرورشی

پیشگیری از گرایش به دخانیات

مقاله جدید پیشگیری از گرایش به دخانیات مناسب برای جشنواره نوجوان سالم عنوان مقاله ای کامل و دقیق پیرامون روش ها و متد زندگی در راستای پیشگیری از گرایش به دخانیات در زندگی است. این مقاله توسط بانک نمونه سوال ضمن خدمت و استخدامی نوشته شده و در اختیار شما پژوهشگر گرامی قرار می گیرد.آنچه قابل تامل است اینکه مقاله حاضر یکی از کاملترین و دقیق ترین نمونه های موجود در فضای مجازی است. بخشی از فهرست مقاله پیشگیری از گرایش به دخانیات عبارت است از :

 فهرست مطالب

چکیده 3

مقدمه  5

تاريخچه پيدايش دخانیات :    5

استعمال دخانيات و وابستگي يا اعتياد به آنها :     6

عوامل مؤثر در اعتياد به سيگار و دخانيات : 8

عوامل اجتماعي :      8

عوامل خانوادگي :      8

عوامل فردي : 9

فشارهاي دوستان و همسالان :      10

راههاي پيشگيري و ترک اعتياد:       10

علل و انگیزه‌های گرایش به سیگار   11

تدابیر پیشگیری          13

تصویر باید‌نبایدهای پیشگیری از سیگاری شدن فرزندان     15

پیشگیری از سیگاری شدن فرزندان 16

عوامل شکست پیشگیری از سیگاری شدن فرزندان          16

نتیجه گیری     16

راهکار ها و پیشنهادات          18

منابع و ماخذ   22

به جرئت می توان گفت با مطالعه مقاله پیشگیری از گرایش به دخانیات می توان به بهترین شکل ممکن با روش ها و متد زندگی سالم آشنا گردید. در چکیده مقاله پیشگیری از گرایش به دخانیات میخوانیم :

 چکیده

در بحث پیشگیری از مصرف دخانیات، آموزش والدین، دانش‌آموزان و کارکنان مدارس را داریم که در بحث آموزش دانش‌آموزان توانمندسازی و قدرت نه گفتن مدنظر است. آموزش‌ و پرورش در چارچوب تفاهم‌نامه‌های مشترک با وزارت بهداشت، اولویت‌هایی را در دستور کار دارد همچنین بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی نیز تکالیفی قانونی بر عهده داریم. اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی نیز آموزش کارکنان مدارس، والدین و دانش‌آموزان را پیگیری می‌کند و آموزش دانش‌آموزان توسط مدیران و رابطان مدارس انجام می‌شود. ‌آموزش‌هایی را در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای دانش‌آموزان داریم و تمام آسیب‌ها از جمله مواد مخدر، طلاق و فقر و … مدنظر است و مبارزه با استعمال مواد مخدر و سیگار بخشی از آموزش‌های ارائه شده است.

آموزش دانش‌آموزان در راستای توانمندسازی، مهارت زندگی و قدرت نه گفتن ارائه می‌شود و هر سال جشنواره دانش‌آموزی نوجوان سالم در مدارس  با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و شیوه‌های زندگی سالم برگزار می‌شود. در سال 96 محورهای شرکت در این جشنواره  پیشگیری از گرایش به دخانیات، پیشگیری از گرایش به سوء مصرف مواد مخدر، پیشگیری از گرایش به خشونت و نقش تحرک و ورزش در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می باشد.

اگرچه طرح موضوع سیگار کشیدن نوجوانان و جوانان برای متولیان تعلیم و تربیت و خانواده‌ها بسیار تلخ و ناخوشایند است و آن‌ها را به‌شدت دل‌نگران و آزرده‌خاطر می‌سازد. امّا نمی‌توان این پدیدهٔ ناخوشایند را از آن‌ها پنهان کرد بلکه باید برخی از واقعیت‌ها را به‌رغم ناخوشایند بودن بیان کرد، تا هر یک به سهم خود به فکر چاره‌ای باشند. باید اذعان کنیم، در جامعهٔ ما به‌رغم اطلاع‌رسانی‌ها و تأکیدات متخصصین بهداشت و درمان دربارهٔ مضرات و زیان‌های سیگار، متأسفانه در سال‌های اخیر مصرف سیگار در میان اقشار مختلف و بخصوص در بین نوجوانان و جوانان رو به تزاید گذاشته و پیوسته بر جمعیت سیگاری‌های جامعه افزوده می‌شود. با توجه اینکه مصرف سیگار «خصوصاً در بین دانش‌آموزان» حکم کارت سبزی را دارد که نوجوان می‌تواند با آن به دنیای غیرقانونی مواد مخدر و بزرگ‌سالان وارد شود. بنابراین ابتدا باید به موضوع سیگار به‌عنوان کلید ورود به ناهنجاری‌های دیگر پرداخت، و آن را از جوانب گوناگون موردبررسی قرار داد. با توجه به آنچه گفته شد در این مقاله قصد داریم به علل و عوامل گرایش نوجوانان به دخانیات و راهکار های پیشگیری از گرایش به دخانیات بپردازیم.

کلیدواژه : نوجوان سالم ،شیوه های زندگی سالم، رفتار های پرخطر،علل گرایش به دخانیات

پژوهشگران عزیز می توانید مقاله پیشگیری از گرایش به دخانیات را از از سایت ما با قیمت مناسب دریافت نمایید.

 

7000 تومان – خرید