نوآوری در روش های تدریس با تاکید بر روش های تلفیقی و مدرسه محور
نوآوری در روش های تدریس با تاکید بر روش های تلفیقی و مدرسه محور مقاله کامل در قالب ورد و قابل ویرایش در 27 صفحه
مقاله نوآوری در روش های تدریس با تاکید بر روش های تلفیقی و مدرسه محور توسط بانک نمونه سوال ضمن خدمت و استخدامی طراحی و تدوین گردیده است و بسیار کامل و شامل کلیه موارد مورد نیاز در یک مقاله علمی پژوهشی است. بخشی از مقاله نوآوری در روش های تدریس با تاکید بر روش های تلفیقی و مدرسه محور را مشاهده می کنیم .
چکیده
از مرحله مهدکودک و دبستان تا دانشگاه و عالی ترین سطوح تحصیلی ، مربی ، آموزگار و استاد شخصیت هایی تأثیر گذار در سرنوشت انسان ها هستند . اگر چه دارا بودن توانایی ها و استعدادهای فطری و علاقمندی برای شغل معلمی از ابزارهای موفقیت در این فعالیت انسان ساز است ، ولی اکتساب بسیاری از مهارت ها و هدایت و پرورش استعداد نیز دارای نقشی عمده در این زمینه هستند . بررسی های آموزشی و جامعه شناسی نشان می دهند که در سال های اخیر که اغلب مشاغل مربوط به علوم انسانی و آموزش متحول شده اند ، برای هماهنگی با تحولاتی که در نظام های آموزشی و محتوای آموزش به وجود می آید ، نقش و تخصص معلمان نیز باید متحول شود . معلم اگر دارای سوابق خدمت و تجربیات طولانی و دانش کافی باشد ، به دلیل تحولات اجتماعی و افزایش روز افزون اطلاعات و نیازهای جدید فراگیران ، هرگز از یادگیری های جدید بی نیاز نیست . یک معلم توانا و با صلاحیت می تواند به تجزیه و تحلیل وضعیت های مشکل بپردازد و با داشتن ذخیرهای کافی شناختی در روبرو شدن با محتویات و اهداف جدید ، روش های متناسب را به سرعت انتخاب کند ، فنون و ابزارها و وسائل مناسب برگزیند و دانسته های نظری خود را عملا پیاده کند و از همه مهمتر این که می تواند با فراگیران ارتباطی صمیمانه و مناسب برقرار کند ، تسلط کافی بر کلاس و جریان تدرسی داشته باشد و نتایج فعالیت های خود و فراگیران را مورد ارزیابی قرار دهد.
در مقاله حاضر به مبحث نوآوری در روش های تدریس با تاکید بر روش های تلفیقی و مسئله محور پرداخته و چالش ها و راهکار های این مهم را مورد بررسی قرار می دهیم.
کلیدواژه :
نوآوری ، روش های تدریس ،روش های تلفیقی ، مسئله محور
فهرست مطالب