مقاله آموزش مهارت خودسازی و خودشناسی به دانش آموزان

بانک فایل معلمان , منابع ضمن خدمت , مقاله و فایل های مورد نیاز فرهنگیان و دانش آموزان

مقاله مهارت آموزی دانش آموزان

همکاران گرامی و دانش آموزان عزیز این مقاله بصورت اخص به یادگیری و آموزش مهارت های بسیار مهم خودشناسی و خودسازی میپردازد . با توجه به فضای نگارش مقاله و فرمت قابل ویرایش ورد این مقاله قابلیت چکش کاری و انجام تغییرات زیادی و ارائه را با نام و مشخصات نگارنده اختصاصی دارد.

 

بخش هایی از مقاله آموزش مهارت های خودسازی و خودشناسی به دانش آموزان

هر کس خود را بشناسد خدا را هم شناخته . آموزش خودسازی و خودشناسی در سطوح پایه آموزش و پرورش به دانش آموزان باید به عنوان یک اصل اساسی در برنامه ریزی های آموزشی خرد و کلان کشور شناخته شده و جایگاه ویژه ای داشته باشد.

آموزش مهارت های خود شناسی و خود سازی به دانش آموزان از ابتدایی تا متوسطه دوم بصورت مستمر و هدفمند باید دنبال شود و وقتی دانش آموزی پا به اولین کلاس ابتدایی میگذارد تا وقتی از دوره متوسطه دوم فارغ التحصیل میشود باید با گام های اساسی شناختن خود و خودسازی نفس و فکرش آشنا شود و نباید سیستم آموزشی صرفا به دنبال آموزش مهارت های تحصیلی به دانش آموزان باشد . یکی از مهمترین مهارت های زندگی بشر خودسازی و شناختن زوایای درونی خود میباشد .

بی تردید وقتی یک دانش آموز و در سطح کلی یک انسان بتواند با زوایای وجودی و فکری خود بصورت واقعی آشنا باشد میتواند در زندگی آتی و کسب و کارهایش موفقیت بیشتری کسب کند.

هیچ شخصی بدون شناختن واقعی خودش نمیتواند برنامه و هدفگذاری صحیحی برای زندگی اش داشته باشد . چرا که وقتی ظرفیت های جسمی , فکری و روانی خودمان را نشناسیم احتمال گرفتن تصمیم های اشتباهد در زنگدی و کسب و کار های آتی بسیار بالا میرود.

ضرورت خودسازي

حضرت علي (ع) در نامه ۵۳ که نامه اي مربوط به تشکيلات حکومت اسلامي است درباره اخلاق تشکيلاتي در ابتداي نامه سفارش هاي خود را به مالک اشتر مطرح مي‌کند:

۱- امره بتقوي الله: تقوا داشته باشد……………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
 جهت دانلود این مقاله روی دکمه خرید و دانلود زیر کلیک نمایید.

6000 تومان – خرید