گزارش تخصصی معلم کلاس ششم ابتدایی : رفع اختلالات یادگیری درس ریاضی ششم

گزارش تخصصی معلمان ابتدایی

گزارش تخصصی معلم کلاس ششم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بر طرف نمودن اختلال یاد گیری ریاضی در دانش آموزم در پایه ششم

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلم کلاس ششم ابتدایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  بر طرف نمودن اختلال یاد گیری ریاضی در دانش آموزم در پایه ششم

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  بر طرف نمودن اختلال یاد گیری ریاضی در دانش آموزم در پایه ششم

دیباچه پیرامون قضیه بر طرف نمودن اختلال یاد گیری ریاضی در دانش آموزم در پایه ششم

درک مشکل پیرامون قضیه  بر طرف نمودن اختلال یاد گیری ریاضی در دانش آموزم در پایه ششم

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  بر طرف نمودن اختلال یاد گیری ریاضی در دانش آموزم در پایه ششم

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  بر طرف نمودن اختلال یاد گیری ریاضی در دانش آموزم در پایه ششم

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بر طرف نمودن اختلال یاد گیری ریاضی در دانش آموزم در پایه ششم

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  بر طرف نمودن اختلال یاد گیری ریاضی در دانش آموزم در پایه ششم

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  بر طرف نمودن اختلال یاد گیری ریاضی در دانش آموزم در پایه ششم

بررسی بیشتر در رابطه با بر طرف نمودن اختلال یاد گیری ریاضی در دانش آموزم در پایه ششم

ارائه مستندات پیرامون بر طرف نمودن اختلال یاد گیری ریاضی در دانش آموزم در پایه ششم

پیش بینی نتایج در مورد بر طرف نمودن اختلال یاد گیری ریاضی در دانش آموزم در پایه ششم

راهکارها پیرامون قضیه بر طرف نمودن اختلال یاد گیری ریاضی در دانش آموزم در پایه ششم

رفرنس و منبع مورد استفاده بر طرف نمودن اختلال یاد گیری ریاضی در دانش آموزم در پایه ششم

اهداف آموزش ریاضی

الف) اهداف پرورشی: مهمترین وظیفه آموزش ریاضی تربیت دانش‌آموز است تا بتواند در زندگی،مسائل خود را حل نماید.

ب) اهداف آموزشی: دانش آموز با تکنیک‌های محاسباتی مورد نیاز در مدرسه و خارج از مدرسه آشنا شود.و در زندگی روز مره بکار بگیرد.

ج) اهداف فرهنگی: ریاضی بخشی از فرهنگ  بشری است لذا یادگیری آن در زندگی بسیار ضروری است.ریاضی دانان و نوابغ کشور ما همواره الگوهای مهمی برای سایر کشورها می باشند.

د) اهداف عاطفی: یادگیری ریاضی،موجب  فعالیت‌های ذهنی و  تقویت حس کنجکاوی  ونیز  حس ظرافت و ادارک می شود. موریس کلاین می‌گوید: (ریاضیات عالی‌ترین دستاورد فکری و اصیل‌ترین ابداع ذهن آدمی است).

علل مشکلات ریاضی

1- ضعف در مهارتها ی زبانی : نقص در درک عملیات ریاضی، مفاهیم و رمز گشایی یا حل مسائل نوشته شده با نمادهای ریاضی .

2- ضعف در مهارت های ادراکی : مثل :خواندن نمادهای عددی یا علائم حسابی و طبقه بندی اشیا ء و یا ادراک فضایی .

3- ضعف در مهارتهای توجه : مثل رونویسی درست از اعداد و اشکال ، به یا د سپردن عددی که به ستون بعد اضافه می شود و رعایت علائم ریاضی .

4- ضعف درمهارتهای ریاضی : ضعف در محاسبات ریاضی(جمع-تفریق و…) شمارش اشیا ء و یادگیری جدول ضرب . ویا در ک مفاهیم متضاد مانند: سبک و سنگین ، بسته و باز ، پر و خالی ، چپ و راست ؛ دور و نزدیک ، درک ارزش پول ، درک زمان (گفتن ساعت ) و جهت یابی .

5-مشکلات عصب شناختی و شخصیتی و عوامل فیزیولوژیکی.

6-عملکرد پایین هوش غیر کلامی(هوش عملی).

7-آموزش ضعیف در کلاس درس.

8-عدم علاقمندی به درس ریاضیات

9-ضعف در یک یا چند فرایند روانی پایه یعنی مراحل یادگیری: مانند:دقت-ادراک-حافظه

10-عدم تثبیت غلبه طرفی مغز(کودک برخی کارها را با سمت چپ و برخی دیگر را با سمت راست بدن انجام می دهد.مثلا: با دست راست می نویسد ولی با پای چپ توپ را می زند و مواردی از این قبیل).

۱۱-تاخیر در رشد.مراحل رشد بخوبی طی نشده است و یا در آن وقفه ایجاد شده است.

۱۲-عوامل محیطی(خانواده و معلمان).نقش فضا و مکان،  نقش کلاس‌های خصوصی،  کمبود وسایل آموزشی ریاضی،و…

۱۳-عوامل ژنتیکی.

۱۴-عوامل بیوشیمیایی (قبل از تولد-حین تولد-بعد از تولد)

۱۵-ضعف در هماهنگی چشم و دست.

علایم اختلال ریاضی

-شمارش طوطی وار : کودک در شمارش اعداد مشکل دارد .

– عدم درک مفهوم عدد : مثلا کودک مفهوم عدد 5 را نمی داند یعنی نمی تواند 5مهره را جدا کند .

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلم کلاس ششم ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 

8000 تومان – خرید